• 0.63577200_1331151850_imagefor_2.jpg
UCZEŃ GIM ARCHIWUM

ARCHIWUM G

Wycieczka do Anglii 12 – 15.05.2015

Młodzież miała okazję uczestniczyć w niepowtarzalnej wycieczce do Anglii. Pierwsza atrakcja miała miejsce w godzinę po wyjeździe spod szkoły autokarem – lotnisko, nadanie bagażu, kontrola paszportów i lot samolotem – dla większości była to nowość. Po wylądowaniu w Londynie zaczęło się zwiedzanie – China Town, Piccadilly Circus, Trafalgar Square, zmiana warty przy Buckingham Palace, National Gallery, Big Ben i 10 Downing Street. Wieczorem zakwaterowaliśmy się w pięknym hotelu w Stratford. Drugiego dnia, po pysznym śniadaniu, spacerowaliśmy po uroczym miasteczku. Tu urodził się i zmarł Shakespeare. Byliśmy również na farmie motyli. Trzeci dzień spędziliśmy w pobliskim Warwick, gdzie znajduje się średniowieczny zamek. Tam widzieliśmy figury woskowe, uczestniczyliśmy w pokazie łucznictwa i ptaków drapieżnych. Ostatniego dnia kierowaliśmy się w stronę Londynu. Mieliśmy czas, aby zwiedzić Muzeum Historii Naturalnej i kupić pamiątki. Potem udaliśmy się na lotnisko London Luton i stamtąd wyruszyliśmy w drogę powrotną do Skierniewic. Zarówno uczniowie, jak i opiekunowie (Magdalena Dyki-Pędzich, Anna Wasińska oraz Marta Korolczuk), choć odrobinę stęsknieni za domem, niechętnie rozstawali się z Anglią.

Wycieczka była wyjątkowa.  Przez cały czas mieliśmy okazję rozmawiać w języku angielskim, obserwować wszechobecną wielokulturowość i różnorodność społeczną, próbowaliśmy miejscowych potraw (nigdy nie zapomnimy smaku kidney pudding) i cieszyliśmy się, że mogliśmy doświadczać nowych wrażeń, które na długo zostaną w naszej pamięci.

Sukces naszych matematyków!!!

W tym roku szkolnym uczniowie naszej szkoły po raz pierwszy wzięli udział w Konkursie Matematycznym PANGEA.

Dwóch uczniów zakwalifikowało się do finału ogólnopolskiego, który odbył się 17 IV 2015r. w Warszawie.

Są to:

Radosław Psyk - uczeń kl.  VI b Szkoły Podstawowej - nauczyciel Marzanna Śmiechura

Bartłomiej Krawczyk – uczeń kl.  Ic gimnazjum –nauczyciel Małgorzata Jakim

Obaj uczniowie odnieśli znaczący sukces.

Radosław Psyk zajął  XII m w Polsce wśród uczniów klas szóstych (na 141 zakwalifikowanych do finału ogólnopolskiego).

Bartłomiej Krawczyk zajął VIII m W Polsce wśród uczniów klas pierwszych gimnazjum (na 299 zakwalifikowanych do finału ogólnopolskiego).

Obaj uczniowie wraz z nauczycielami zostali zaproszeni do Warszawy na ceremonię wręczenia nagród  w dniu 27 V 2015r.

Serdecznie gratulujemy!!!

BRD

29. 04. 2015 r. w szkole podstawowej nr 4 odbyły się powiatowe eliminacje Ogólnopolskiego Turnieju Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym, naszą szkołę reprezentowała drużyna:

Maciej Miklaszewski IIIC gimnazjum

Dominik Bubiak IIA gimnazjum

Michał Łopatka IIB gimnazjum

Chłopcy wywalczyli I miejsce i będą reprezentować powiat skierniewicki w Piotrkowi Trybunalskim 08. 05. 2015 podczas etapu wojewódzkiego.

Powodzenia chłopaki!

„ Z polszczyzną za pan brat”

Dnia 28 kwietnia 2015 roku odbył się w Gimnazjum nr 1  międzyszkolny etap  konkursu frazeologicznego  „ Z polszczyzną za pan brat”.  W konkursie brali udział uczniowie ze skierniewickich gimnazjów.

Doskonale poradzili sobie uczniowie z naszej szkoły.

I miejsce  zajęła  uczennica klasy IIIb Olga Danelska

II miejsce zajął uczeń klasy IIIb Maciej Szymański.

Laureatom konkursu –gratulujemy.

Nauczyciel  przygotowujący  do konkursu  Ewa Pietrzak

Ośmiu Wspaniałych

Jak co roku nasi wolontariusze zostali zauważeni za swoją działalność w Ogólnopolskim Samorządowym Konkursie Nastolatków "Ośmiu Wspaniałych". W VIII edycji tego konkursu wyróżnienia w naszym mieście otrzymali: Klaudia Kazanowska i  Maciej Miklaszewski z IIIc.  Gratulacje i nagrody książkowe otrzymali z rąk wiceprezydenta Miasta Skierniewice Jarosława Chęcielewskiego. Wszyscy laureaci pojadą na Finał Konkursu do Ostródy. Ogromne podziękowania i gratulacje dla koordynator i opiekuna naszych wolontariuszy - p. Moniki Klepaczko - Gorczycy.