Ułatwienia dostępu
NA TERENIE SZKOŁY OBOWIĄZUJE ZAKAZ WSTĘPU OSÓB, KTÓRYCH OBECNOŚĆ NIE JEST KONIECZNA DO ZAPEWNIENIA REALIZACJI ODBYWAJACYCH SIĘ ZAJĘĆ.
Klocki KORBO znalazły ogromne uznanie i zainteresowanie u uczniów z klasy 1 a. Dzieci nie mogą się doczekać dnia, w którym projektują, budują najróżniejsze konstrukcje, a później wprawiają je w ruch.
Zajęcia z wykorzystaniem tych klocków są wielowymiarowe, ponieważ uruchamiają wyobraźnię, logiczne myślenie, doskonalą sprawność manualną oraz uczą współpracy w zespole.
Na tych zajęciach nauczyciel miał możliwość obserwowania uczniów - ich zaangażowania, zapału, pomysłowości, zgodności, relacji z rówieśnikami.
Wszystkie pomoce dydaktyczne umożliwiły uczniom w praktyczny sposób doskonalić naukę:
- czytania ( szczególnie przydatne są dla uczniów mających trudności z nabywaniem tej umiejętności),
- liczenia ( układanie działań na dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 20, porównywanie wyników w parach)'
- znajomości zegara (odczytywania, zaznaczania, zapisywania godzin na zegarze oraz obliczania ile godzin mija od danej do danej godziny).
Wykorzystywanie tych pomocy dydaktycznych znacząco uatrakcyjnia zajęcia. Rozbudza ciekawość poznawczą uczniów. Pozwala poprzez praktyczne działanie nabywać, doskonalić i utrwalać wiedzę.
Klasa I d poszerza swoje wiadomości i umiejętności praktyczne wykorzystując na zajęciach pomoce zakupione w ramach projektu ,,Laboratoria Przyszłości”. Uczniowie usprawniają liczenie, konstruują wymarzone pojazdy, budowle przestrzenne (karmniki i domki dla ptaków), tworzą mini projekty (,,Miasto przyszłości”, ,,Wymarzony plac zabaw”) z wykorzystaniem rozmaitych klocków. Bawiąc się ,,Dominem sylabowym” doskonalą technikę czytania, a grając w,,Supermatematyka” – liczenia. Uczą się współpracy i nabywają umiejętność pracy zespołowej, wspierają się i wyciągają wnioski do dalszej pracy. Rozwijają myślenie logiczne; wykazują się ogromną kreatywnością. Dzięki świetnej zabawie nauka jest dla pierwszaków dużo łatwiejsza i przyjemniejsza.