Ułatwienia dostępu
NA TERENIE SZKOŁY OBOWIĄZUJE ZAKAZ WSTĘPU OSÓB, KTÓRYCH OBECNOŚĆ NIE JEST KONIECZNA DO ZAPEWNIENIA REALIZACJI ODBYWAJACYCH SIĘ ZAJĘĆ.
31 marca 2023 r. na skierniewickim Rynku odbył się happening pt: ,,Świat widziany na niebiesko - każdy z nas jest wyjątkowy " z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, który obchodzimy 2 kwietnia. Szkoła Podstawowa nr 5. im. Jana Pawła II była inicjatorem wydarzenia i zaprosiła do współuczestnictwa inne placówki oświatowe z naszego Miasta: Szkołę Podstawową nr 2, Szkołę Podstawową nr 1 , Zespół Szkół Zawodowych nr 2 , Przedszkole integracyjne nr 3 oraz Przedszkole ,,Zielony Zakątek''. Celem happeningu było zwiększenie świadomości uczniów oraz mieszkańców Skierniewic na temat osób z Autyzmem oraz propagowanie idei integracji.
psycholog Agata Adamczyk
pedagog Anna Walendzik
24 lutego uczniowie klas VIII uczestniczyli w wystawie ,,INNI" poświęconej tematyce depresji, która powstała w ramach Światowego Dnia Walki z Depresją. Nasi uczniowie, w Atrium Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach spotkali się z twórcami fotografii - uczniami klasy 4 technikum Zespołu Szkół Zawodowych nr 2 w Skierniewicach oraz ich nauczycielami. W trakcie wystawy ósmoklasiści mieli możliwość rozmowy o depresji, chorobie, która dotyka również dzieci i młodzież. Na miejscu dla każdej z grup została przeprowadzona pogadanka-rozmowa dotycząca istoty wystawy, która zagadnieniem wpisuje się w profilaktykę zdrowia psychicznego oraz w Strefę Świadomych Emocji.
pedagog Anna Walendzik
psycholog Agata Adamczyk
Konkurs plastyczny związany z obchodzonym w dniu 23 lutego ,,Światowym Dniem Walki z Depresją” pt: ,, Depresja – nie oceniam, akceptuje, pomagam'' .
Regulamin:
CELE KONKURSU
⦁ Promowanie wiedzy na temat współczesnych metod dbania o zdrowie psychiczne,
⦁ Kształtowanie postaw prozdrowotnych,
⦁ Promowanie zdrowego stylu życia,
⦁ Pogłębianie wiedzy z zakresu zdrowia psychicznego, zaburzeń i chorób ograniczających dobrostan psychiczny, czynników chroniących przed zachorowaniem,
⦁ Zwrócenie uwagi na najistotniejsze symptomy zagrażające zdrowiu i życiu człowieka,
⦁ Kształtowanie aktywnej postawy w ochronie zdrowia i życia ludzkiego,
⦁ Kształtowanie postaw prospołecznych , uwrażliwianie na krzywdę innych
⦁ Rozwijanie wrażliwości estetycznej oraz zdolności i umiejętności artystycznych
Adresacji Konkursu :
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klasy 4-8.
Zasady uczestnictwa:
1. W Konkursie uczestniczyć mogą uczniowie klas 4-8 .
⦁ Do konkursu przystępują uczniowie indywidualnie, a każdy uczestnik konkursu może wykonać jedna pracę.
⦁ Prace konkursowe muszą być wykonane indywidualnie przez ucznia , który zgłasza go do konkursu.
⦁ Technika wykonania prac jest dowolna.
⦁ Wykonane pracę na konkurs należy dostarczyć do gabinetu psychologa lub pedagoga szkolnego do dnia 20 lutego 2023r.
⦁ Wszystkie zgłoszone pracę konkursowe będą wystawione na korytarzu szkolnym w ramach profilaktyki prozdrowotnej od 21 lutego do 24 lutego 2023r.
⦁ Nagrody rzeczowe otrzymają 3 osoby, których praca zostanie wybrane przez członków jury.
⦁ Ogłoszenie wyników konkursu oraz wręczenie nagród odbędzie się w dniu 23 lutego 2023r.
Psycholog Agata Adamczyk, pedagog Wioletta Sieradzka
3 lutego o godzinie 12:00 do godziny 13:30 w naszej szkole odbędzie się koncert Formacji Rymcerze ,,Nie zmarnuj swojego życia".
Projekt jest innowacyjną formą działań profilaktycznych skierowanych do uczniów klas VI, VII i VIII. Formacja Rymcerze Bęsiu oraz Dj Yonas to przedstawiciele muzyki Hip Hopowej , którzy w swoich utworach promują i zachęcają uczniów do pogłębienia wiedzy nt. konsekwencji zdrowotnych i społecznych wynikających z używania substancji psychoaktywnych, prowadzących do uzależnień, zachowań agresywnych i kryminogennych. Na swoich koncertach zachęcają do postaw asertywnych oraz mody na życie bez uzależnień w tym m.in.: zdrowego i aktywnego stylu życia, rozwoju osobistego, edukacyjnego oraz działań pro społecznych i wolontariackich. Celem takiego koncertu jest również pogłębienie wiedzy kadry wychowawczej placówek nt. rozpoznawania i diagnozowania zagrożeń związanych z uzależnieniami wśród dzieci i młodzieży.
psycholog Agata Adamczyk
pedagog Wioletta Sieradzka
W naszym mieście po raz kolejny rusza edycja Strefy Świadomych Emocji. W ramach projektu rozpoczyna się nabór na „Trening Umiejętności Społecznych” (TUS).
Trening Umiejętności Społecznych to zajęcia grupowe, skierowane do dzieci i młodzieży, mające na celu kształtowanie rozwoju społeczno – emocjonalnego. Prowadzone są przez dwóch terapeutów: psychologa i pedagoga, mają formę zajęć warsztatowych. TUS obejmuje 10 spotkań, spotkania odbywają się raz w tygodniu i trwają 60 minut. Przygotowywane są dla konkretnej grupy dzieci/młodzieży, dostosowane do ich wieku, indywidualnych trudności i potrzeb. Podczas zajęć dzieci i młodzież pracują m. in. nad: samopoznaniem i samoświadomością emocji i uczuć, samokontrolą emocjonalną, uważnością, asertywnością i komunikacją, współpracą i empatią. Nabór trwa do 2 lutego.
psycholog - Agata Adamczyk , pedagogog - Wioletta Sieradzka
W październiku oraz listopadzie w naszej szkole odbyły się warsztaty profilaktyczne dla uczniów klas 1-3 prowadzone przez panią Agatę Kopczewską trenerkę mindfulness. Warsztaty ,,Uważne dzieci '' były czasem ,w którym dzieci mogły zwiększyć swoją wiedzę dotyczącą emocji , popracować na swoim oddechem ,nauczyć się relaksacji ,poprawić koncentrację uwagi oraz zrozumieć pojęcie życzliwości.
Psycholog Agata Adamczyk i pedagog Wioletta Sieradzka
9 listopada w naszej szkole odbyly sie warsztaty dla rodziców: ,,Uważny rodzic'' prowadzone przez Panią Agatę Kopczewska trenerkę mindfulness. W czasie warsztatów rodzice zgłębili wiedzę dotyczącą uważnosci dzieci ale również był to idealny moment aby skupić się na swoich potrzebach ,,tu i teraz". Doświadczanie mindfulness wpływa na jakoś naszego życia, poprawia relacje w rodzinie i pozwala zatrzymac się na chwilę w pędzie dzisiejszych czasów.
Psycholog - Agata Adamczyk
Pedagog - Wioletta Sieradzka
W Szkole Podstawowej nr 5 im. Jana Pawła II w Skierniewicach od 17 maja do 23 maja 2022 odbywają się warsztaty profilaktyczne w obszarze behawioralnym:
Warsztaty przy współpracy z Urzędem Miasta zostały sfinansowane przez Prezydenta Miasta Skierniewice Krzysztofa Jażdżyka w ramach działań profilaktycznych szkoły oraz Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiazywania Problemów Alkoholowych, Miejskiego Programu Przeciwdziałania Narkomanii, w celu ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, skutki po izolacji związane z pandemią COVID – 19.
Warsztaty prowadzi psycholog – trener z Centrum Rozwoju i Szkoleń z Pleszewa, który łączy innowacyjne metody pracy trenerskie z doświadczeniem, profesjonalizmem oraz obecną sytuacją szkolną i pozaszkolną.
Zdaniem wielu uczniów: „nie ma innego sposobu na rozwiązanie konfliktu, jak tylko poprzez przemoc”. Warsztaty profilaktyczne mają uświadomić uczniom, co grozi im za używanie siły względem drugiego człowieka. Siły nie tylko fizycznej, ale i psychicznej, bo słowa nieraz bardziej bolą niż czyny. Warsztaty mają na celu pokazanie uczniom, jak umiejętnie rozładować wewnętrzne napięcie bez użycia siły. Dodatkowo nabędą takich umiejętności jak: odpowiedni dobór przyjaciół, konstruktywne rozwiązywanie konfliktów, wyrażanie swojego zdania w sposób wolny od agresji i przemocy. Uczniowie zdobędą umiejętności panowania nad emocjami oraz tzw. trening zastępowania agresji. Warsztaty dla uczniów kl. 1-3 maja na celu ukazać zagrożenia spowodowane nadmiernym korzystaniem z komputera i naukę odpowiedniego i odpowiedzialnego korzystania z mediów, by stały się one pomocnym źródłem. W trakcie warsztatów uczniowie nabiorą umiejętności rozpoznawania uzależnień, a także zachowań agresywnych. Dzięki postawom krytycznym, wolnym od używek, nauczą się podejmować trafne decyzje w swoim życiu. Zapoznają się z całym procesem uzależnienia – począwszy od inicjacji, a skończywszy na negatywnych skutkach zażywania poszczególnych substancji. Dowiedzą się, do czego może doprowadzić dokonywanie złych wyborów. Kluczowym pojęciem stanie się "ODPOWIEDZIALNOŚĆ” – za siebie i innych.
Formuła warsztatów zakłada aktywne uczestnictwo uczniów w warsztacie, samodzielne wyciąganie wniosków i wykorzystanie procesu edukacji rówieśniczej w zmianie postaw i umiejętnego przeciwdziałania tym zjawiskom.
Wioletta Sieradzka – pedagog terapeuta
W Szkole Podstawowej nr 5 im. Jana Pawła II w Skierniewicach od w dniach od 02 listopada do 09 listopada 2021 odbędą się:
- „PRACA Z TRUDNYM UCZNIEM”
- „MOTYWOWANIE UCZNIÓW DO NAUKI”
- „TRENING UMIEJĘTNOŚCI WYCHOWACZYCH”
-„KOMUNIKACJA RODZICA – DZIECKO”
Warsztaty i szkolenia przy współpracy z Urzędem Miasta zostały sfinansowane przez Prezydenta Miasta Skierniewice w ramach działań profilaktycznych ŻÓŁTEJ PARASOLKI – STREFA ŚWIADOMYCH EMOCJI, w celu ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, skutki po izolacji związane z pandemią COVID – 19
Instytut Rozwoju i Edukacji „PROGRES” w swoim założeniu łączy innowacyjne metody pracy trenerów, ich doświadczenie, profesjonalizm z obecną sytuacją szkolną i pozaszkolną. Warsztaty dla uczniów opierają się na nowatorskim podejściu do zagadnień z zakresu profilaktyki, w oparciu o rekomendacje PARPA.
Proponowane warsztaty dla uczniów mają na celu nabywanie umiejętności rozpoznawania i nabywania emocji, radzenia sobie z nimi i odpowiednie zastępowanie emocji negatywnych emocjami pozytywnymi. Warsztaty rozwojowe pozwolą uczniom wyrażać siebie na zewnątrz. W łatwy sposób okazywać podstawowe emocje takie jak: radość, smutek, złość, czy lęk, a także zadbać o rozwój pozostałych emocji determinujących zachowanie człowieka. Warsztaty zwalczania depresji i zachowań autodestrukcyjnych u dzieci i młodzieży pozwolą na równoważnię emocji – sposobu na wyrażanie: uczuć, komunikatów, relacji, opinii, przeżywania zmian i strat, na zachowanie dobrostanu psychicznego w czasie pandemii. W/w warsztaty mają na celu pozyskać przez uczniów nowych umiejętności w radzeniu sobie z zagrożeniami współczesnego świata.
Formuła warsztatów zakłada aktywne uczestnictwo uczniów w warsztacie, samodzielne wyciąganie wniosków i wykorzystanie procesu edukacji rówieśnicze w zmianie postaw i umiejętnego przeciwdziałania tym zjawiskom.
Wioletta Sieradzka – pedagog
Strona 2 z 2